maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

امروزه بیشتر افراد به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند زیرا رژیم غذایی و سبک نادرست زندگی موجب این مشکل شده است.در این میان افرادی هستند که تصمیم به رژیم سخت می گیرند اما نمی توانند به آن پایبند باشند به همین دلیل در این بخش از تناسب اندام نمناک به شروط لاغری پس از گرفتن رژیم می پردازیم.
فردی که مسیر تقریبا دشواری برای کاهش وزن طی کرده باشد حتما راه ساده لاغر ماندن بعد از آن را ادامه خواهد داد ؛ اگر از اضافه وزن یا چاقی رنج می برید احتمالا حداقل یک بار سراغ رژیم های غذایی لاغری یا ورزش رفته اید و به علت نتیجه نگرفتن از آن دست کشیده اید. اگر هم تا حالا فکری به حال چاقی نکرده باشید، بهتر است از همین امروز شروع کنید.

نکات مهم برای لاغر ماندن بعد از لاغری
روی غذای خود تمرکز کنید

ممکن است اولین فکر شما این باشد که دوست ندارید باشگاه بروید تا وزن کم کنید، اما اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید ورزش کافی انجام دهید. تحقیقات نشان داده اند که ورزش به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست، زیرا زمانی که آن را با رژیم کنار هم می گذارید به موفقیت خواهید رسید.

برنامه رژیم غذایی شما نباید باعث احساس بد و منفی شود

شما نباید هنگام کاهش وزن احساس بد و منفی داشته باشید. یعنی، اگر هر غذایی که در طول روز می خورید احساس گناه کرده و یا خود را به خاطر خوردن چیزی شیرین تنبیه کنید، نتیجه مطلوب را نمی گیرید. بهترین کاری که باید انجام دهید رها کردن رژیم غذایی شدید است.

احساسات منفی را کنار گذاشته و بر چیزهای مثبت تمرکز کنید. به آنچه که قبلا انجام داده اید، فکر کنید به یاد داشته باشید گاهی اوقات کنار گذاشتن رژیم غذایی خوب است.

برنامه رژیم غذایی

رژیم غذایی کنترل شده اما نه خیلی سخت را انتخاب کنید

اگر تصمیم به شروع رژیم غذایی سختی دارید ،بدانید که به طور فیزیکی خود را آزار داده و عوارض جانبی و بیماری مانند اضطراب، استرس، عصبانیت، ریزش مو، از دست دادن تمرکز اختلالات خوردن را تجربه خواهید کرد . بهترین ایده ، مشورت با متخصص تغذیه است.

اهداف واقع گرایانه تعیین کنید

اولین چیزی که باید بدانید این است که کاهش وزن چند کیلویی در طول یک هفته یک هدف واقع بینانه و دست یافتنی نیست که برای خود تعیین کرده اید .به یاد داشته باشید که تغییر ناگهانی و کامل در رژیم غذایی برای سلامتی بد است . بهتر است تغییرات کوچک و مستمر داشته باشید. این تنها راه رسیدن به یک بدن سالم و زیبا است.

یک قاعده ساده را فراموش نکنید؛ کم زیاد است

اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما خوردن وعده های غذایی کم و مکرر در تمام روز، کلید کاهش وزن موفق است و باعث کاهش احساس گرسنگی و فعالیت متابولیسم می شود.

مقدار زیادی آب بنوشید و نوشابه ، آب میوه و ... کنار بگذارید

سلول های شما به آب زیادی نیاز دارند، بنابراین هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز ضروری است. بله، می توانید مقداری از مایعات بدن را از نوشیدنی ها دیگر تامین کنید، اما مراقب مصرف کالری های غیر ضروری باشید.

نوشیدن آب زیاد

فراموش نکنید که رژیم خود را دنبال کنید

باید هر روز وزن و تمام تغییرات خود را ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا با ارزیابی پیشرفت خود در مسیر بمانید، حتی اگر هم کم باشد. به یاد داشته باشید که پیشرفت آهسته و ثابت ، راه ایده آلی برای کاهش وزن ، حفظ آن و بهبود عادت های شما بدون رنج زیاد است.

کالری با کیفیت به جای حذف آن بخورید

شکر یک ماده مخدر است که می توانید آن را کنار بگذارید. یک وقفه یک ماهه، ایده آل است، هر کاری برای ترک مصرف شیرینی جات انجام دهید تا نیاز شما به شیرینی کاهش یابد ، زیرا غذاهای مملو از شکر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند و علاوه بر گرسنه کردن شما باعث اضافه وزن می شود. بنابراین روی تمام حبوبات، میوه ها و سبزیجات، ماهی و پروتئین تمرکز کنید.

ورزش

برنامه رژیم غذایی سالم به شما در کاهش وزن کمک می کند. با این حال، شما هیچ یک از ماهیچه ها و عضله ها را بدون ورزش و نرمش از دست نخواهید داد. مجبور نیستید کل زندگی خود را در یک سالن ورزش سپری کنید ، فقط قدم های کوچک بردارید.

15 دقیقه ورزش روزانه برای شروع خوب است! فعالیت فیزیکی واقعا به شما در کاهش وزن سریعتر کمک می کند.. علاوه بر این، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید ، خطر بیماری های متعددی را کاهش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

پیاده روی

کالری کافی بخورید تا شما را سیر نگه دارد

بدن به غذا نیاز دارد، پس باید غذا بخورید. عادتی در خود ایجاد کنید که به آن پایبند باشید، نه اینکه از گرسنگی جان خود را از دست بدهید.

صبحانه را کنار نگذارید

خوردن صبحانه به حفظ قند خون پایدار در تمام طول روز کمک می کند تا دیگر نیازی به میان وعده نباشد. مطالعه افرادی که موفق به کاهش وزن شده اند نشان داده است تقریبا 80 درصد افراد روزانه صبحانه را به عنوان بخشی از استراتژی کاهش وزن خود می خوردند.

به قدرت ذهن خود اعتماد کنید

ذهن شما مهم ترین نقش را در رسیدن به هر هدفی دارد و واقعا به شما کمک می کند تا بر ترس از شکست غلبه کنید.

در هر زمان دلخواه ورزش کنید و یا چیزی "ممنوع" بخورید، بر روی اهداف خود تمرکز کرده و سعی در فعال نگهداشتن ذهن خود کنید . زیرا با سر رفتن حوصله اتان ، احساس گرسنگی می کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب یک عامل بسیار مهم در کاهش وزن و حفظ آن است. افرادی که زیاد می خوابند از مصرف کالری بیشتر در طول روز محروم هستند و به احتمال زیاد وزن کم می کنند.

منبع : نمناک 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۶:۴۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب