maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد باوجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می‌شود.
آب کردن غبغب با انجام چند حرکت اصلاحی موثر شامل حرکات ورزشی است که بیشتر در ناحیه گردن انجام می شود و به دلیل قرار دادن غبغب در موقعیت خاص موجب کوچک شدن غبغب می شود.

چه چیزی باعث ایجاد غبغب می شود؟

سن: هرچقدر سن تان بیشتر شود، احتمال بروز غبغب یا شدت گرفتن آن بیشتر خواهد شد.

ژنتیک: تاریخچه خانوادگی نیز تأثیر بسیار زیادی در بروز غبغب دارد. گاهی اوقات یک فرد فوق العاده لاغر فقط به خاطر اینکه اجدادش دچار این ویژگی بودند، دارای چربی اضافه زیر گردن خواهد بود.

اضافه وزن: اکثر اوقات جمع شدن چربی زیر پوست باعث می شود تا پوست خاصیت کشسانی خود را از دست داده و زیر گردن حالت افتادگی به خود بگیرد.

عادت‌های بد روزانه: یکی از این عادت‌ها پایین نگه داشتن سر برای زمان طولانی است (مثل وقتی به موبایل نگاه می‌کنید)

مشکلات خواب: بالش‌های بلند و نرم نه تنها بی‌خوابی یا بدخوابی می‌آورند بلکه سبب ایجاد غبغب نیز می‌شوند.

بارداری


غبغب, آب کردن غبغب
از بین بردن غبغب

حرکات ورزشی برای از بین بردن غبغب

یک کتاب ضخیم با جلد محکم انتخاب کنید. آن را روی سر خود بگذارید و هر روز ۱۰ دقیقه راه بروید. پس از چندین روز تمرین می‌توانید کتاب را با نمونه سنگین‌تر جایگزین کنید

کشش سر به پهلو

یکی دیگر از حرکات مربوط به سر و گردن که حسابی برایتان کارساز خواهد بود. کشش سر یه سمت چپ و راست است، زیرا با این حرکت ساده عضلات گردن درگیر شده و خیلی زود نتیجه خواهید گرفت.

این تمرین را در ۳ ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

غبغب, آب کردن غبغب
درمان غبغب 

باز کردن دهان

یک تمرین بسیار موثر این است که دهانتان را تا جایی که ممکن است باز کدره و زبانتان را هم تا جایی که می‌توانید بیرون بیاورید، انگار می‌خواهید آن را به چانه‌تان برسانید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت شروع برگردید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. وقتی این تمرین را انجام می‌دهید احساس خواهید کرد که عضلات چانه و گردنتان درحال سفت شدن هستند.

گفتن “X-O”

این یک تمرین ساده است که به عضلات فک شما کمک می‌کند تا به دو طرف مختلف حرکت کند. این تمرین فک‌تان را تقویت می‌کند و مقدار زیادی چربی را در ناحیه غبغب می‌سوزاند. البته، شما می‌توانید آن را در هر زمان، حتی زمانی که در دفتر کارتان پشت میز نشسته‌اید انجام بدهید.

غبغب, آب کردن غبغب
راههای از بین بردن غبغب

برای انجام این تمرین رفع غبغب ، خیلی ساده مراحل زیر دنبال اعمال کنید:

– تلفط دو حرف X و O را دست کم ۱۵ بار امتحان کنید

– بعد از حدود ۲ تا ۳ دقیقه، تمرین را حدود ۳ بار تکرار کنید

– لطفا برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن هر روز این تمرین را تکرار کنید

بالا بردن گونه

برای انجام این تمرین، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– سعی کنید گونه را تا نزدیک‌ترین حالت به چشم‌ها بالا ببرید

– شما می‌توانید این کار را با استفاده از گوشه‌های دهان‌تان انجام بدهید. در این مرحله، قادر به ایجاد یک لبخند مصنوعی خواهید بود. شما حتی می‌توانید چشم‌ها را ببندید تا گونه‌ها راحت‌تر بالا بروند.

– این حالت را برای حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید و این تمرین را ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید

– لطفا این تمرین را هر روز انجام دهید، حتی اگر غبغب‌تان از بین رفته باشد

کشش زبان

مستقیم به جلو نگاه کنید. زبان خود را تا جای ممکن بیرون بیاورید.

سعی کنید زبان خود را به سمت بینی بالا بیاورید.

به مدت ۱۰ ثانیه مکث کنید و سپس زبان را پایین بیاورید.

غبغب, آب کردن غبغب
برداشتن غبغب

تقویت عضله پلاتیسما

همان طور که روی صندلی نشسته اید و کمر و گردنتان صاف است، لب پایین خود را کاملا روی لب بالای خود قراردهید(به حالت لوس کردن) و در این حالت 30 ثانیه بمانید و 10 مرتبه این تمرین را انجام دهید، این تمرین دقیقا قسمتی از عضله پلاتیسما که شل شدن آن باعث ایجاد غبغب می شود را تقویت می کند.

سایر روش‌های درمانی غبغب

آب کردن غبغب با تمرینات خانگی

گل سیاه: ۳ قاشق غذاخوری گل را با آب گرم خمیر کنید و روی غبغب بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید. اگر پوسستان خشک است حتما چند قطره روغن به آن بیفزایید.

از بانداژ یا باند گردن استفاده کنید.

از بین بردن غبغب با جویدن آدامس

هنگامی که پای از بین بردن غبغب در خانه و بدون عمل جراحی به میان می‌آید، احتمالا این مورد عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما واقعا تاثیرگذار است. جویدن آدامس نه تنها به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان را کاهش دهید، بلکه به کاهش چربی موجود در غبغب نیز کمک می‌کند. گروه‌های عضلانی که برای جویدن آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرند گروه‌های عضلانی در چانه‌ی دوم شما هستند. جویدن مداوم باعث تقویت فک می‌شود.

بهترین نکته این است که جویدن آدامس سبب نمی‌شود که احساس کنید در حال انجام تمرین ورزشی هستید. بنابراین فراموش نکنید که بعد از هر وعده غذا آدامس بجوید. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید آدامس بدون قند بجوید. فقط دقت کنید که به جویدن آدامس اعتیاد پیدا نکنید زیرا این کار به فک شما آسیب خواهد زد.
دنبال چه خدماتی هستی؟اینجابرترینهاروپیداکن
بزرگترین آکادمی کنکور

اگر غبغب شما به‌دلیل خصوصیات ژنتیکی است، شاید استفاده از ورزش و کاهش وزن مفید باشد. اما پزشکان از روش‌های دیگری برای درمان غبغب استفاده می‌کنند. مانند:

لیپولیز

لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمی است که مخصوصا با بالا بردن سر، به چشم می‌آید. به‌هرحال اگر مصر هستید که بدون انجام تمرینات مختلف این کار را انجام دهید، حتما تمام شرایط خود شامل انواع بیماری‌ها، مشکلات، سن و... را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

لیپولیز فقط چربی اضافه را از بین می‌برد و کارش ازبین‌بردن پوست اضافه نیست.

عوارض جانبی این عمل:

ورم

درد

کبودی

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی بیشتر در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

غبغب, آب کردن غبغب
برداشتن غبغب

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی بیشتر در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

عوارض جانبی مزوتراپی

ورم‌کردن پوست

کبودی پوست

درد

بی‌حسی پوست

سرخ‌شدن پوست

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ تیر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۰:۵۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب