maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

همایش چیست؟
در این مقاله از سایت تشریفات سفیران قصد داریم تا به طور دقیق برای شما معنای همایش را توضیح دهیم. اگر بخواهیم به معنی همایش در لغت بپردازیم باید به تعریف فرهنگستان زبان فارسی مراجعه کنیم.
معنای لغوی همایش
در این تعریف گفته شده که همایش به معنی ” نشست‌هایی که شرکت‌کنندگان در آن‌ها نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌ها یا متخصصان امور فرهنگی و ادبی و اجتماعی و سیاسی هستند و برای بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری درباره‌ی موضوعی خاص گرد هم می‌آیند. چنین نشست‌هایی در سطح ملی یا بین‌المللی و به‌صورت دائمی یا موقت، برگزار می‌شوند.”
این تعریف در واقع تعریف کنگره است. حتی وقتی کلمه همایش به گوشمان می‌خورد ممکن است آن را با سایر رویدادها اشتباه بگیریم. به همین تصمیم گرفتیم این مطلب را بنویسیم و شما را به ویژگی های این نوع از رویداد بیشتر آشنا کنیم.
ویژگی های برگزاری همایش
سخنران
به اعتقاد بسیاری افراد، در یک همایش چندین نفر به صورت مجزا سخنرانی کرده و در انتها به سوالات حاضرین پاسخ می‌دهند. پس سخنران این رویداد یک نفر نیست. به علاوه تمام حاضرین نیز امکان سخنرانی ندارند. سخنرانان نیز همیشه افراد متخصص هستند.
موضوع
برای این رویداد یک هدف و موضوع انتخاب می‌شود و چندین نفر موضوعات مختلفی را حول موضوع مشخص شده ارائه می‌دهند. البته باید گفت که موضوع نیز تخصصی است. مقدار اندکی از افراد نیز عقیده دارند اساتید درباره تنها یک موضوع کاملا تخصصی صحبت می‌کنند.
تعداد شرکت کنندگان
بیشتر افراد این تصور را دارند که شرکت کنندگان هر تعدادی می‌تواند باشد. برخی نیز عقیده دارند که افراد شرکت کننده باید زیر 100 نفر باشند. اما 40 درصد از مردم معتقدند این تعداد باید بین 100 تا 300 نفر باشد. درحالی که برخی بالای 300 نفر را مناسب می‌دانند.


http://ghabenoghrei.com/concert.aspx


زمان
نیمی از افراد عقیده دارند که مدت زماناین نوع از رویداد هرقدر می‌تواند باشد. برخی روی 1 روز کامل و برخی دیگر روی چند ساعت نظر دارند.
برگزار کننده
برگزار کننده همایش می‌توان حقوقی بوده ( منظور یک شرکت یا سازمان است) یا یک فرد حقیقی این رویداد را برگزار کند.
نتیجه گیری
طبق گفته های قبلی همایش یک رویداد است که یک شخص حقیقی یا حقوقی برگزار می‌کند و درباره یک موضوع خاص است. ممکن است بین چند ساعت تا یک روز طول بکشد و شرکت کنندگان در آن بین 100 تا 300 نفر هستند.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۹:۲۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب