maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

روش انرژی درمانی روشی جایگزین با هدف ایجاد تعادل ، سلامتی و آرامش در فرد است . یک تئوری اساسی در مورد انرژی درمانی شامل انسداد انرژی و یا عدم تعادل آن است که در نهایت منجر به بروز بیماری می‎شود که مهم ترین اشکال انرژی درمانی شامل موسیقی درمانی ، لمس درمانی و ریکی است .
همه انواع انرژی درمانی روشی جایگزین برای درمان تمام بیماری ها نیستند ؛ برای مثال بیماری سرطان را نمی ‎توان از طریق انرژی درمانی درمان کرد . این روش درمانی سبب ایجاد آرامش و بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به مزوتلیوما و یا سایر بیماری ها مانند سرطان می ‎شود .
انرژی درمانی چیست؟
NCCAM، مرکز ملی طب مکمل و جایگزین از دو طبقه بندی برای تشریح انرژی استفاده می ‎کند:
انرژی قابل تایید ، قابل اندازه گیری و اثبات علمی است . انرژی غیر قابل اطمینان با فناوری فعلی ، قابل اندازه گیری نیست و ممکن است وجود نداشته باشد که نمونه هایی از انرژی قابل تایید شامل انرژی صوتی (لرزش)، انرژی الکترو مغناطیسی (نور)، مغناطیس و تابش تک رنگ (لیزر) است .
پزشکان به طور مرتب از انرژی قابل تایید برای تشخیص و درمان سرطان استفاده می ‎کنند .
تصویر برداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)، لیزر های مورد استفاده در جراحی ، پرتو درمانی و فتودینامیکی مثال هایی از کارایی انرژی درمانی در پزشکی است . روش های درمانی دیگر در حوزه انرژی درمانی شامل مغناطیس درمانی و انرژی درمانی صوتی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‎ گیرند .
پزشکان سنتی در درمان های پزشکی از انرژی غیر قابل تایید استفاده نمی ‎کنند . روش های درمانی انرژی در درجه اول از طریق پزشکان متخصص مورد ارزیابی قرار می‎ گیرد .
https://www.fa.drgilaki.com/category/metaphysics/%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/انرژی درمانی
انرژی درمانی چگونه انجام میشود؟
روش های درمانی مبتنی بر انرژی غیر قابل تایید ، مانند ریکی و لمس درمانی ، این عقیده را منعکس می ‎کنند که افراد داری نوعی نیروی حیاتی هستند که توسط علم مدرن قابل اندازه گیری نیست و برخی افراد به آن به عنوان انرژی حیاتی ( که غالبا با مبادلات بیوژنتیکی ، انتقال انرژی قابل تایید در بین ارگانیسم ها و محیط زیستشان اشتباه می ‎گیرند) اشاره می ‎کنند .

هدف این روش های درمانی متعادل کردن کیفیت زندگی است که این روش درمانی دارای هدفی مشابه با ورزش یوگا ، چیگونگ و تای چی است . طب سوزنی نیز دارای هدفی مشترک با این روش های درمانی است و محققان در حال انجام تحقیقات برای اثبات تاثیر بیولوژیکی آن هستند .
از آن جایی که اثر دارو نما در بسیاری از مطالعات علمی دارای یک اثر قابل اندازه گیری است ، بسیاری از افراد معتقدند که انرژی درمانی می ‎تواند به افراد مبتلا به سرطان در بهبود روحیه و ایجاد آرامش درونی کمک کند .
اقدامات مختلف فیزیولوژیک ممکن است دارای مزایای استفاده از روش های درمانی باشد . برای مثال، در روش درمانی طب سوزنی اغلب قسمت هایی که دارای تراکم بالای عصب و رگ های خونی هستند، مورد هدف قرار می ‎گیرند و تحریک این مناطق اثرات فیزیولوژیکی بر سیستم عصبی ، سیستم اسکلتی ، عضلانی و سیستم غدد درون ریز دارد و اثر این درمان باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مانند اکسی توسین در مغز می‎ شود.
انرژی درمانی با موسیقی
موسیقی درمانی و انرژی درمانی کمک زیادی به بهبود بیماری سرطان می ‎کنند. موسیقی درمانی، استفاده از موسیقی توسط متخصصان آموزش دیده برای ایجاد آرامش و افزایش کیفیت زندگی در افرادی است که از خدمات درمانی استفاده می ‎کنند و این روش به کاهش استرس و علائم بیماری در افراد مبتلا به برخی بیماری ها کمک زیادی می‎ کند پس اگر علاقه مند به گوش دادن موسیقی هستید ، این روش درمانی برای شما مناسب است .
متخصصین آموزش دیده موسیقی درمانی متناسب با نیاز بیماران جلساتی را برای بهبود روند بیماری آن ها اختصاص می ‎دهند . یک جلسه موسیقی درمانی می‎ تواند شامل گوش دادن به موسیقی ، نواختن آن ، نوشتن آهنگ و یا بحث در مورد اشعار باشد .
موسیقی درمانی در مراکز درمانی مختلف ، بیمارستان ها ، منزل و یا خارج از منزل انجام می ‎شود . بیماران برای استفاده از این روش درمانی نیازمند داشتن اطلاعات و یا مهارت خاصی در زمینه موسیقی نیستند.
موسیقی درمانی به کاهش عوارض شیمی درمانی در مراحل پیشرفته و کاهش حالت تهوع و استفراغ کمک زیادی می ‎کند و در افراد مبتلا به سرطان موسیقی درمانی می ‎تواند :
راحتی و آرامش فراهم کند .
درد کوتاه مدت را کاهش دهد.
درد ناشی از برخی روش های درمانی را کاهش دهد.
کیفیت زندگی فرد بیمار را بهبود بخشد.
نیاز به مصرف داروهای مسکن را کاهش دهد .
مطالعات دیگری که در زمینه موسیقی درمانی انجام شده نشان دهنده آن است که این روش درمانی می ‎تواند باعث کاهش تعداد دفعات دم و بازدم ، ضربان قلب ، فشار خون ، بی خوابی ، افسردگی و اضطراب شود . موسیقی درمانی همچنین می‎تواند بر روی هورمون های استرس و امواج مغزی نیز تاثیر گذار باشد که این امر باعث ایجاد آرامش در فرد بیمار می ‎شود .
تعداد معدودی از مطالعات انجام شده در زمینه موسیقی درمانی حاکی از آن است که این روش درمانی سبب کاهش علائم افسردگی و لکنت شده ، انعطاف پذیری مغز را تقویت می ‎کند و موجب تنظیم عملکرد عاطفی در افراد آسیب دیده مغزی می ‎شود .
این روش درمانی مبتنی بر انرژی غیر قابل تایید نیست. فواید موسیقی درمانی از اثرات روانشناختی گوش دادن به موسیقی مورد علاقه فرد و ارتباط او با افراد دیگر در یک شرایط درمانی مشابه ناشی می‎شود.
موسیقی درمانی
انرژی درمانی صدا
انرژی درمانی صدا از سازها و یا صدا های از پیش ضبط شده به منظور ایجاد آرامش در فرد بیمار استفاده می ‎کند . وسایلی که معمولا در جلسات انرژی درمانی صدا مورد استفاده قرار می ‎گیرند شامل کاسه های نغمه سرایی تبتی ، کاسه های کریستال و چنگ ها هستند.
صدا های از پیش ضبط شده معمولا با ارائه دو آهنگ مختلف با فرکانس های متفاوت در هر یک از گوش های فرد مورد استفاده قرار می ‎گیرند که این امر باعث تمرکز بیشتر فرد برای شنیدن آهنگ مورد علاقه خود در یکی از گوش ها می ‎شود . آهنگ درک شده توسط مغز به عنوان میزان شنوایی دو گوش شناخته می ‎شود.
صدا درمانی به اندازه موسیقی درمانی مورد بررسی قرار نگرفته است . اگرچه تعداد کمی از مطالعات بالینی به طور علمی در زمینه انرژی درمانی صوتی انجام شده است اما افرادی که تجربه استفاده از این روش درمانی را داشته اند بر این باورند که این روش باعث ایجاد آرامشی عمیق در آن ها شده است . مطالعات مربوط به میزان شنوایی دو گوش نشان می‎ دهد که این روش باعث بهبود وضعیت خواب ، عملکرد حافظه ، دقت ، آرامش و بهبود خلق و خوی فرد می ‎شوند.
لمس درمانی

در برخی از روش های انرژی درمانی پزشکان با هدف ارسال انرژی به بدن و یا متعادل کردن آن ، از لمس ملایم بدن استفاده می ‎کنند. طرفداران این روش درمانی بر این عقیده اند که این روش باعث بهبود و تقویت میزان انرژی در فرد می ‎شود و برخی مطالعات نشان می ‎دهند که این مزایا نتیجه عوامل بیرونی فرد است ، مانند اثرات بیولوژیکی لمس و اثرات روانی آن .
لمس درمانی (TT) شباهت زیادی به روش درمانی ریکی دارد زیرا در آن یک پزشک متخصص از دستان خود برای ارسال انرژی شفا بخش به بدن فرد بیمار استفاده می ‎کند .
این روش درمانی در اوایل دهه 1970 توسط یک پزشک در دانشگاه نیویورک ابداع شد و طرفداران آن ادعا می ‎کنند که این درمان سبب کاهش اضطراب فرد بیمار شده و به درمان سردرد ، تهوع و بسیاری دیگر از بیماری ها مانند سرطان کمک می ‎کند.
هزاران پرستار تحت آموزش لمس درمانی قرار دارند. در طی یک جلسه لمس درمانی، پزشک متخصص از طریق دستان خود، موفق به از بین بردن انرژی های مضر در بدن فرد و جایگزینی آن با انرژی مثبت می‎شود.
صرف نظر از عدم وجود شواهد علمی برای لمس درمانی ، بسیاری از پرستاران از این روش درمانی استفاده می ‎کنند و بیماران نیز رضایتمند استفاده از این روش هستند.
ریکی
ریکی یک عمل درمانی است که مبتنی بر انتقال انرژی از طریق دست های متخصص به بدن فرد به منظور تقویت و متعادل سازی انرژی او می‎باشد . یک متخصص ریکی با اعمال ده ها روش بر روی بدن بیمار به بدن او انرژی منتقل می ‎کند و طرفداران این روش بر این عقیده اند که حتی از راه دور نیز می ‎توان انرژی را انتقال داد .
تاریخ دقیق ابداع ریکی مشخص نیست اما به احتمال زیاد در اوایل دهه 1900 در ژاپن توسط پزشکی به نام میکائو اوسویی ابداع شده است . هاوایو تاکایا، دانشجوی دختر سبک ریکی اوسوئی اواخر دهه 1930 این آموزه ها را به آیالات متحده آمریکا برد و امروزه این متد در سراسر دنیا رایج شده است .
تحقیقات بالینی محدودی بر روی روش ریکی انجام شده است. بیشتر این مطالعات حاکی از گزارشات شرکت کنندگان در انجام این روش درمانی بوده و تعداد معدودی حاصل از انجام تحقیقات علمی بوده اند.
این گزارشات مبنی بر این است که استفاده از این روش درمانی موجب تقویت حس آرامش و کاهش استرس در فرد بیمار می ‎شود و مطالعات علمی نیز نشان دهنده کمک این روش درمانی به کاهش درد در بیماری سرطان می ‎باشد .

حتی اگر مطالعات بالینی نتواند شواهد محکمی برای استفاده از این روش ارائه دهند ، بسیاری از افراد شرکت کننده در این روش درمانی مدعی اند که روش ریکی اثرات آرامش بخشی در آن ها داشته است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۴:۵۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب