maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

تولید جوراب ، جوراب یکی از پوشاک مهم برای هر فردی است که از قدمتی دیرینه برخوردار است. امروزه تولید جوراب یک صنعت بسیار بزرگ به شمار می‌آید که در آن تولید جوراب ها به صورت تخصصی تر صورت می گیرد. به گونه ای که برای ورزش، مدرسه، خواب، بازی کردن، کارهای صنعتی، کار کردن و غیره انواع مختلفی از جوراب ها تولید شده و به بازار عرضه می شود.

همچنین ماشین های ریسندگی مختلف امروزه برای تولید جوراب به کار برده می شود که می توانند جوراب هایی را در مدل ها و طرح های مختلف تولید کنند  .

جوراب هایی که امروزه بافته می‌شود بسیار متنوع هستند برای مثال جوراب های زنانه که بلندی آن ها تا مچ پا بوده و همچنین جوراب های فوتبال که تا زیر زانو بلند هستند. برخی دیگر از این جوراب ها نیز فقط شست پا را می پوشانند و برخی دیگر از مدل ها هر انگشت پا را به صورت جداگانه می پوشاند.

تاریخچه جوراب
نخستین بار جوراب هایی که فقط شست پا را می پوشاند در کشور ژاپن و در سال ۱۹۷۰ وارد بازار شدند و بعد از آن این جوراب ها نزد دیگر کشورهای دنیا محبوب شدند و در مدل های متنوع تولید شدند.


از جمله پوشاکی که روزانه توسط میلیون ها نفر در همه دنیا استفاده می شود جوراب می باشد. در تولیدی های جوراب برای بافت جوراب از دو دستگاه کامپیوتری و مکانیکی استفاده می شود. این دستگاه ها نیز دارای دسته بندی و تقسیم بندی سیلندر یک سیلندر و دو سیلندر می باشند.

ماشین های تک سیلندر بافت جوراب را به صورت دستی انجام می دهند و ماشین های دو سیلندر این کار بافت را به صورت دو رو بافتی انجام خواهند داد.

انواع دستگاه جوراب بافی
در مورد دستگاه هایی که برای تولید جوراب استفاده می شود به طور کلی باید گفت که دستگاه جوراب بافی دارای دو نوع زنانه بافت یا نازک بافت و دستگاه های مردانه بافت هستند.

الف: زنانه بافت (نازک بافت)

در رابطه با دستگاه های زنانه بافت باید گفت که از نظر بافت نازک جوراب به سیلندر هایی با تعداد سوزان بالاتر نیاز دارند و از نخ های نازکتری در آن‌ها استفاده خواهد شد. همچنین چون جوراب های زنانه را با نخ سفید می‌بافند، بعد از بافت به رنگ کردن نیاز دارند و معمولاً افرادی که مبتدی هستند در ابتدا تجربه رنگریزی نخواهند داشت.

ب) دستگاه های مردانه بافت:

دستگاه های جوراب مردانه بافت چون دارای سیلندرهایی هستند که تعداد سوزن‌های آن کمتر است، بنابراین می‌تواند جوراب های ضخیم تر را نیز ببافند. لازم به ذکر است که اصطلاح مردانه بافت در اینجا به این معنی نیست که فقط می تواند برای مردان جوراب ببافد بلکه منظور فقط ضخیم بافت بودن دستگاه می باشد. افراد زیادی که وارد صنعت تولید جوراب شده اند، عقیده دارند که با یک دستگاه هم می توانند جوراب زنانه و هم مردانه ببافند.

بدون در نظر گرفتن نوع بافت دستگاه جوراب بافی می توان ماشین جوراب بافی را به دو دسته زیر تقسیم کرد:
الف: کامپیوتری و تمام اتوماتیک
ب: اتومکانیک
دستگاه جوراب بافی اتوماتیک و مکانیک شباهت زیادی به هم دارند. به گونه ای که می توان گفت دستگاه کامپیوتری تکمیل شده همراه با تکنولوژی و قطعات الکترونیکی که همان دستگاه اتوماتیک می باشد.

انواع دستگاه های کامپیوتری چه مردانه‌ بافت و چه زنانه بافت دارای قیمت های مختلفی هستند، این دستگاه ها می توانند جوراب ها را با امکانات بیشتر و طرح‌های مختلفی که در کامپیوتر می توان برنامه ریزی آنها را انجام داد بافته و چون قیمت آن ها بالا است، بنابراین برای مبتدیان خرید این دستگاه توصیه نمی شود.

دستگاه های بافت جوراب های زنانه دارای سیلندرهای ریزتری برای بافت هستند و چون این جوراب ها پاشنه و پنجه ندارند به شکل ساده بافت خواهند شد. یعنی بافت جوراب در یک مسیر رفت صورت می‌گیرد. به این نوع جوراب ها جوراب های پارازین یا شیشه ای گفته می شود.
تولید جوراب های مردانه دارای انواع مختلف ساق بلند، مچی و نیم ساق می باشد.

مراحل بافت جوراب در تولیدی جوراب
به طور کلی بافت جوراب در تولیدی ها طی سه مرحله صورت می گیرد که عبارتند از:
مرحله بافت با دستگاه ( از طریق دستگاه کامپیوتری و یا مکانیکی صورت می گیرد)
مرحله دوخت پنجه
مرحله اتوکاری و بسته‌بسته بندی

انواع نخ در تولیدی جوراب
برای بافت اکثر جوراب‌ها از دو نخ استفاده می‌شود:
در تولید اکثر جوراب ها از دو نوع نخ به نام نخ رو و نخ زیر(اسپاندکس) استفاده خواهد شد. نخ های جوراب بافی دارای انواع مختلفی می باشد که شامل پنبه پلی استر، پلی استر- ویسکوز (که به نخ هندی معروف می‌شد)، اسپان( که به نخ چینی معروف است)، بامبو و . . . غیره می باشد.

به هر میزان که نخ رو دارای الیاف طبیعی تری باشد، جوراب های تولید شده دارای کیفیت بیشتری خواهد بود. پس لازم است که در تولیدی های جوراب به این نکته با خوبی دقت شود.

از دیگر مواردی که باعث افزایش کیفیت جوراب می شود و لازم است که در تولیدی های جوراب به آن دقت زیادی شود، اسپاندکس می باشد که دارای انواع مختلف پلی استر لاکرا و نایلون لاکرا خواهد بود که هر یک از این دو نخ از نظر نحوه تولید دارای دو دسته مینگل یا جوشی و کاور می باشد.

اسپاندکس مینگل (جوشی): در این روش تولید نخ و کش با باد به یکدیگر جوش داده می شوند و اسپاندکس جوشی در مقایسه با کاور دارای سطح پوشش کمتر بوده و در زمان لمس کردن نازک تر و یا شل تر به نظر خواهد رسید.‌
اسپاندکس کاور: در این روش نخ به دور کش تابیده خواهد شد و در مقایسه با مینگل دارای کیفیت بیشتری خواهد بود.

تولید و پخش جوراب طبق درخواست مشتری
شرکت های تولیدی بسیار زیادی وجود دارند که تولید و پخش جوراب در سراسر کشور را در تمامی استان ها و شهرستان ها انجام می دهند و در این شرکت‌ها تولید جوراب در انواع و مدل های مختلفی صورت می گیرد.

همچنین در برخی از این تولیدی ها امکان تولید و بافت جوراب به دلخواه مشتری وجود دارد و با دریافت نمونه کار از مشتری بافت جوراب را بر اساس دلخواه مشتریان انجام می دهند. بافت سفارشی انواع جوراب نیز در برخی تولیدی ها صورت می گیرد. به گونه‌ای که مشتریان با ارائه تبلیغات پرسنلی و آرم شرکت خود می‌توانند جوراب سفارشی بافته شده را از این تولیدی ها درخواست کنند.

تولید و پخش جوراب در انواع مردانه ، زنانه و بچگانه صورت می گیرد و تولید کننده های مختلف جوراب نخی، مچی، نیم ساق، ساق دار، چهار فصل، بهاره ،ضخیم، و نازک را تولید می‌کنند و با تولید عمده جوراب در رنگ ها و طرح های مختلف آن را در سراسر کشور پخش خواهند کرد.

همچنین برخی از تولیدکنندگان جوراب امکان بافت سفارشی جوراب مردانه و زنانه برای شرکت ها ادارات سازمان ها و کارخانه ها را دارند و مشتریان با ارائه نمونه خود به این شرکت های تولیدی می توانند جوراب های درخواستی خود را به صورت سفارشی دریافت کنند.

امروزه با استفاده از دستگاه های تمام کامپیوتری بافت انواع جوراب مردانه و زنانه به صورت تبلیغاتی و سفارشی توسط تولیدکنندگان سراسر کشور انجام می‌شود.

پخش عمده جوراب
تهران یکی از مراکز بزرگ تولید کننده جوراب در کشور به شمار می آید که بیشتر کارخانه های تولید جوراب کشور در این شهر هستند و یا بسیاری از کارخانه ها دارای دفتر فروش در شهر تهران می باشند. برای تهیه انواع برندهای جوراب عمده می توان به شرکت های تولید و پخش جوراب در شهر تهران مراجعه کرد.

در صورتی که قصد خرید عمده انواع جوراب مردانه، زنانه و بچگانه را دارید می توانید با مراجعه به تولیدی ها انواع جوراب مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تولیدی های بسیار زیادی وجود دارند که ارسال و فروش جوراب های خود را به صورت عمده به سراسر ایران از طریق اینترنت انجام می دهند. بنابراین افرادی که قصد خرید عمده جوراب را دارند، می‌توانند به صورت حضوری یا خرید اینترنتی اقدام به خرید جوراب عمده نمایند.

تولید و پخش اینترنتی جوراب
با وجود پیشرفت روز افزونی که در زمینه اینترنت رخ داده است، اینترنت توانسته است همه جهان را به یک دهکده بسیار کوچک تبدیل کند و انسان ها می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بنابراین با فروش اینترنتی جوراب که توسط مراکز تولید و پخش جوراب که امروزه صورت می‌گیرد باید گفت که با استفاده از اینترنت پخش جوراب های تولید شده توسط تولیدکنندگان به سراسر شهرها به راحتی صورت می‌گیرد و با خرید اینترنتی دیگر نیازی نیست مشتریان به شهرها و یا کشور ها سفر کنند و از این رو خیلی راحت می توانند در بستر اینترنت خرید جوراب را به صورت عمده و مستقیم از سایت تولیدی ها انجام دهند.

همچنین تولیدی ها‌ برای پخش جوراب به صورت عمده امکانی فراهم کرده‌اند که مشتریان با خیال راحت و به صورت تلفنی سفارش خود را ارائه دهند. در این روش پخش عمده جوراب به این گونه خواهد بود که از طریق برقراری تماس تلفنی پس از اینکه سفارشات آماده شدند برای ارسال به باربری ها فرستاده می‌شود و مشتریان می‌توانند سفارشات درخواستی خود را تحویل بگیرند.‌

منبع : 

https://karassocks.com/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۷:۰۸ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب