maspy
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

چربی گیر یا گریس تراپ به انگلیسی Grease trap و در برخی کشورها معروف به دگریسر دستگاهی است که سر راه لوله خروجی از مراکز تولید فاضلاب چرب نصب می گردد. این دستگاه با کاهش سرعت و خنک نمودن چربی باعث به تله انداختن چربی ها و تصفیه پساب می گردد .
سیستم چربیگیر (همچنین به عنوان تصفیه کننده چربی ، دستگاه بازیابی روغن از فاضلاب ، چربی زدا یا سیستم جمع کننده چربی رستوران نیز شناخته می شود) یک حوضچه آرامش یا سکون جهت تعلیق چربی و روغن هاست. این محصول بمنظور به تله انداختن گریس ها و مواد جامد قبل از ورود به سیستم اگوی فاضلاب و یا چاه جذبی طراحی شده است.
در واقع دستگاه چربی گیر فاضلاب بعد از تجمیع کل پساب خروجی از بخش پخت و پز و شستشوی آشپزخانه های صنعتی و قبل از سپتیک تانک بصورت بخشی از سیستم لوله‌کشی و انتقال فاضلاب قرار می گیرد. این سیستم چربی‌ و روغن‌ها را به دام می‌اندازد و به فاضلاب اجازه می‌دهد تا به درون چاه جذبی به راحتی جذب شوند و یا از طریق سیستم زهکشی به محل ایستگاه پمپاژ هدایت شوند. به عبارت دیگر ، زباله‌های جامد و چربی‌ها را از ضایعات مایع جدا شده و به صورت رسوب شرایط دفع آن به یک ظرف جداگانه خارجی را فراهم می نماید. دقت کنید به هیچ عنوان فاضلاب انسانی نباید وارد این سیستم حتی مدل فاضلابی گردد.
چربی گیر آشپزخانه ، آشپزخانه صنعتی
فاضلاب آشپزخانه ها، آشپزخانه های صنعتی و تالارها حاوی مقدار بسیار زیادی چربی و انواع روغن می باشد. این چربیها ساختار مولکولی بسیار سخت و قوی می باشند. به همین جهت توسط میکروارگانیسم های هوازی و یا بی هوازی به راحتی قابل تجزیه نیستند. در نتیجه نمیتوان فاضلاب رستوران را بدون استفاده از سیفون چربی گیر به شبکه های فاضلاب هدایت نمود. زیرا باعث آلودگی های محیط زیستی و گرفتگی مسیر فاضلاب خواهد شد. سیفون نامی دیگر برای حوضچه جداسازی چربی از فاضلاب است.
برای جداسازی چربی و روغن از جریان فاضلاب آشپزخانه های صنعتی و رستورانها، از چربی گیر رستوران استفاده می شود. مبنای طراحی این دستگاه ها بر اساس شناور سازی روغن سبک وزن روی آب، همزمان با خنک کاری پساب خروجی از رستورانها می باشد.
در چربی گیر آشپزخانه و رستوران، فاضلاب پس از ورود از سبد آشغالگیر از جنس پلی اتیلن یا فایبرگلاس عبور می کند تا مواد درشت دانه (مانند نخود، پوست مرغ، برنج و دانه های دیگر) از فاضلاب جدا شود. حداکثر سرعت عبور جریان پساب رستوران کم و در حدود ۵۰ گالن بر دقیقه می بایست باشد.

در طی این جریان ذرات چربی و روغن به دلیل داشتن چگالی کمتر و سبک وزن تر بودن به روی سطح دستگاه چربیگیر رستوران می آیند. فاضلاب تقریبا تصفیه شده از بین پکینگ ها ، که نقش بسزایی در بالا بردن سطح تماس آب دارند، عبور و فاضلاب عاری از مواد روغنی و چربی از دستگاه چربی زدا خارج می گردد.


چربی گیر
این سیستم ها معمولاً با فیلتراسیون جامد همراه هستند. این محصول یک ظرف جعبه مانند است که از فایبرگلاس ، فولاد ضدزنگ ، پلی اتیلن ، چدن یا بتن ساخته شده است و بین سینک آشپزخانه و سیستم فاضلاب نصب شده است. این دستگاه می‌تواند در داخل آشپزخانه صنعتی (زیر سینکی) و یا در خارج از ساختمان که می‌تواند در بالای یا زیرزمین باشد، نصب شود.


در صورتی که پساب رستوران در حوضچه ای جمع گردد پس از مدتی چربی و روغن موجود در آن جدا شده و در سطح شناور می شود. لذا طی یک فرایند فیزیکی ساده، قابلیت جدایی از فاضلاب را خواهد داشت. در فواصل زمانی مشخص چربی و روغن جمع آوری شده در سطح سیستم میتواند تخلیه شود. همچنین این سیستم توانایی دارد میزان قابل توجهی از مواد معلق موجود در فاضلاب را نیز به روش ته نشینی حذف نماید. از آنجا که چربی و روغن دارای مصارف خاصی در صنعت است، می توان آن را برای بازیابی مورد استفاده مجدد قرار داد.
سیستم چربی گیر مانند یک مخزن است که اجازه می‌دهد تا فاضلاب گرم از سینک‌های آشپزخانه وارد آن شود و بر مبنای اصول ثقلی یا گرانشی کار می‌کند . با ورود فاضلاب گرم به این دستگاه، به‌ عنوان حوضچه آرامش عمل می‌کند و جریان آب را تا زمانی که چربی از فاضلاب جدا شود کنترل می‌کند. سرعت جریان فاضلاب خروجی از رستوران و آشپزخانه های صنعتی توسط یک بافل یا دیوایدر به همراه پکینگهای مدیا که جریان فاضلاب را کند می‌کند کنترل می‌شود. در این میان ، هیدرولیز در داخل دستگاه صورت می‌گیرد. فرآیندی که ذرات جامد پیچیده در اثر واکنش با آب تجزیه می‌شوند.
قیمت چربی گیر
تولید کننده چربی گیر فاضلاب
تولید کننده سیستم چربیگیر ، کارخانه یا کارگاهی است که با استفاده از متریال پلی اتیلن ، جی آر پی ، اف آر پی و یا استیل نسبت به تولید این دستگاه در سایزها و ظرفیت های مختلف بصورت تیراژ اقدام می نماید. ناب زیست بعنوان قدیمی ترین مجموعه در تولید انواع سیستمهای تصفیه فاضلاب آمادگی خود را جهت حضور در محل پروژه شما مشتری عزیز و ارائه خدمات مشاوره و تولید و نصب این سیتسم اعلام می نماید.
امروزه بدلیل حساسیت بسیار زیادی که جامعه پزشکی، مهندسی، ادارات آب و فاضلاب و محیط زیست به مقوله چربی از خود نشان می دهند موضوع نصب دگریسر و دفع روغن ها از پساب رستوران ها ، آشپزخانه های صنعتی ، تالارها ، واحدهای تولید مواد لبنی ، قسمت گوشت و مرغ هایپرمارکت ها ، کشتارگاه ها ، فود کورت ها و تمامی مکان هایی که امکان تولید چربی در آنها وجود دارد بسیار مهم جلوه می نماید.
قیمت چربی گیر
قیمت چربیگیر یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر کارفرمایان و افرادی است که در حال احداث ، راه اندازی و تجهیز رستوران خود هستند. بواسطه استفاده از این دستگاه مشکل گرفتگی چاه فاضلاب، مجوز اداره محیط زیست و ادارات آب و فاضلاب را بدلیل کاهش بار آلایندگی فاضلاب خروجی مرتفع می گردد.
ناب زیست افتخار دارد با طیف وسیعی از تجهیزات تصفیه و جداسازی چربی از پساب خروجی فاضلاب کمک شایانی به مشاوران و کارفرمایان در استفاده مجدد از پساب خروجی و یا بالا بردن سطح کیفی، بمنظور جذب درون چاه جذبی یا پذیرش توسط اگوی شهری بنماید.

قیمت چربی گیر 1 مترمکعب
گریس تراپ 1 مترمکعب در سه حالت بتنی بصورت ایمهاف تانک ، کامپوزیت یا فایبرگلاس بصورت جی آر پی و پلاستیکی از نوع پلی اتیلنی در کارخانه ناب زیست تولید میگردد. سپس جهت نصب در آشپزخانه رستوران ها و تالارها ، فود کروت ها ، فست فود ها ، قنادی ها و هر مکانی که در آن روغن در پخت و پز وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
قیمت چربی گیر فایبرگلاس 1 مترمکعب در محدوده قیمتی 2.7 میلیون تا 6.5 میلیون تومان در این مقطع که متاسفانه جلوی واردات رزین از کره جنوبی گرفته شده است می باشد.
قیمت مدل 1 مترمکعب پلی اتیلن در محدوده قیمتی 3 میلیون تومان تا 5.8 میلیون تومان بسته به وجود یا عدم وجود آشغالگیر و مقاومت مکانیکی لوله پلی اتیلنی مورد استفاده در ساخت بدنه متغیر می باشد.
مزایای چربی گیر آشپزخانه ناب زیست
• نصب سریع و راه اندازی آسان و قابل دفن در زمین از طریق مطالعه دستورالعمل نصب دستگاه.
• وزن پایین و قابلیت حمل و جابجایی آسان در طبقات پایین رستوران.
• عدم انتشار بوی نامطبوع بدلیل لستفاده از زوار EPDM
• ساخت در کارخانه و عدم نیاز به عملیات عمرانی در محل پروژه.
• مقاومت در برابر خوردگی پسابهای اسیدی و دارای مواد شیمیایی حاصل از ورود شوینده ها به درون سیستم.
• تولید داخلی این محصول
• مطابق با استانداردهای محیط زیست
• ساخته شده از پلی اتیلن یا فایبرگلاس با چگالی بالا (HDPE) و مقاوم
• طول عمر بسیار بالا
• آب بندی بسیار مناسب و استاندارد
• نصب سریع و آسان (بدون نیاز به بتن ریزی)
• نگهداری بدون دردسر
• هزینه بهره برداری بسیار مناسب
• نحوه کار دستگاه چربی گیر

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۷:۴۹ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب